Postat av 2026-07-17
Screengrab via T1 T1: s VALORANT tränarpersonal släppte ett uttalande tidigare idag om assistenttränare Cody “Stunner” MacLeods förbud för fusk under sin PUBG-karriär.
"Vi ville att alla skulle förstå att vi var och är helt medvetna om Codys historia, inklusive förbudet han fick för att ha fusk installerat på två separata konton under sin PUBG-karriär", säger T1-huvudtränare David Denis.
Ett meddelande från @daviddenisnd och @StunnerFPS. pic.twitter.com/Nz4HPhIlw0
— T1 (@ T1) 9 april 2021Stunner talade också i T1: s video och redogjorde för hans karriär och hur mycket förbudet kostade honom.
Vid tidpunkten för förbudet var Stunner känt som "Exko", enligt Magno "Pr0phie" Ramos, som publicerade PUBG-esportslagets beslut om Stunner igår kväll.
Att göra mitt jobb som en av PUBG-spelarna i Valorant att sprida medvetenhet om att @ T1 hämtade en ny assistenttränare @StunnerFPS samma kille som PUBG undersökte och drog slutsatsen att faktiskt fusk nu har bytt namnfrån Exko till StunnerFPS ? trodde ni borde veta. pic.twitter.com/GpHF9XzoRC
— Pr0phie (@ pr0phie) 8 april 2021T1 tillkännagav Stunner som den nya assistenttränaren för sitt VALORANT-team den 8 april - och sedan uppstod kaos i svaren på hans tillkännagivande .
Vi är glada att meddela @StunnerFPS som assistentcoach till vårt Valorant Team! pic.twitter.com/eSSrbOOAy8
— T1 (@ T1) 8 april 2021"'Great Analytical Mind' Ja, han hade ett stort analytiskt sinne när han förbjöds för fusk i PUBG och blockerade varje spelare och byter namn i varje spel och råttar sig in i scenen, säger Zenith Esports PUBG-spelare Jaden "Vegas" James i ett svar på tillkännagivandet.
"Du kan inte bara fuska i PUBG och sedan byta namn, min kille," sa tidigare PUBG-spelare och nuvarande Luminosity VALORANT-spelare Diondre "YaBoiDre" Bond.
I uttalandet erkände Stunner fel. "Det kommer alltid att bli min största ånger", sa Stunner. "Det minskade många av mina möjligheter, och det är OK.I slutet av dagen är det mitt eget fel att vara en del av den händelsen. "
Denis upprepade sin hållning och sa att han tror att Stunner har förändrats.
Se till att följ oss på YouTube för mer e-sportnyheter och analyser.